torstai 29. marraskuuta 2012

Lisää kirjoneuletta...

... ja lapasia. Nämä aloitin jo ennen reissuun lähtöä, mutta ne jäivät kotiin odottamaan. Tämä mallia olen yrittänyt neuloa aiemminkin, mutta jotenkin ensimmäisellä yrittämällä ei onnistunut. Tosin olen vieläkin varma että ohjeessa on virhe tai pari. Lapaset valmistui aika nopeasti, kun on noin paksu lanka. Ja tuntuvat myös melkoisen lämpöisiltä.


Poro-kirjoneulelapaset
Lanka: Isoveli
Puikot: 4
Menekki: 94g
Ohje: Novita talvi 2011
Muuta: Olen tyytyväinen, mutta kuitenkin lapasissa on pieniä virheitä/eroavaisuuksia (esim. peukalon varsissa silmukat meni vähän eri tavalla), niin en oikein tiedä mitä ajatella. Voiko tällaiset pienvirheelliset antaa esim. joululahjaksi..

Näytetäänpä nyt vielä yhden lapaset, jotka tosin valmsituivat noin kuukausi sitten. Nämä tein itselle ja ovat olleet hyvät käytössä. Ohje oli lapsen koossa, mutta käytin paksumpaa lankaa ja paksumpia puikkoja, niin tuli itselle sopivat. Lapasten pinta on jo vähän nuhjaantunut, mutta toisaalta tein mm. lumiukon nämä lapaset kädessä, joten onko tuo ihmekkään...

Palmikkolapaset
Lanka: Isoveli
Puikot: 4
Menekki: 97g
Ohje: Novita joulu 2012 (ja myös jokin aiempi Novita, josta ohjeen katsoin)

2 kommenttia:

  1. Oma kauniita lapasia. Isoveli lanka taitaa ollakkin hyvä lapasissa, tulee tarpeeksi paksut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Isoveljestä tulee kyllä lämpöiset tumput. Tosin olen miettinyt että jos yhdistäisi jotain isoveljeä hieman ohkaisempaa ja mohair- tai alpakkalankaa, niin tulisi varmaan superlämpöiset!

      Poista

Kiitos! Kommentit ilahduttavat minua suuresti.